Vyberte si službu o kterou máte zájem a jednoduše ji objednejte

Nabídka služeb

» » Grafické práce

 

Logo je základem firemní identity. Bez něj to půjde těžko.

Většina lidí dává na první dojem. Tomu se bohužel nedá vyhnout. Logo je tím prvním, podle čeho potenciální zákazníci firmu nebo produkt hodnotí. Udává nezaměnitelnou tvář a dokáže podpořit dojem, který má služba nebo produkt vzbouzet. Samotné logo dokáže motivovat ke spolupráci nebo naopak zcela odradit, vytváří úsudek zákazníka o společnosti. Logo by proto mělo v zákazníkovi vzbudit pocit, že už značku vlastně dávno zná, že je na správném místě. Dobré logo by mělo působit přesně tak, jak je žádoucí – seriózně i hravě, moderně i tradičně, módně i nadčasově – záleží na filozofii každé společnosti. Uvedené vlastnosti se pochopitelně nemusí vylučovat.

Jak dobře zpracované logo funguje ve prospěch firmy? Stačí se vžít do role zákazníka, který si vybírá například pračku. Navštíví řadu kamenných i internetových obchodů. A co zjistí? Ty, které mají nepřehledný a navíc zastaralý design, včetně zastaralého, případně neexistujícího loga, pro něj mezi konkurencí působí méněcenně. A to i přesto, že mohou na trhu existovat déle, mohou i předčit kvalitou zboží a službami. Je to ale první dojem, který zákazníka odradí. Kupující si běžně vybírá moderně a důvěryhodně působící obchod. Jaká je například důvěra v obchodníka, jehož internetové stránky vypadají jak před 20 lety a jsou bez loga? Většinou se jedná o firmu, která jeden den je a druhý není. Pokud se obchodník chce od takových odlišit, měl by mít logo. To pozvedne celý jeho firemní styl a otevře nové možnosti.

Corporate identity CI

Grafický manuál firmy by měl vycházet z firemního loga a firemních barev. Obvykle se CI manuál zpracovává zároveň s návrhem loga. Manuál obsahuje definici všech používaných firemních materiálů. Jeho obsah lze rozdělit do několika sekcí:

Obecné

Firemní logo – jeho použití na různých podkladech, v různých barevnostech. Je třeba určit také zakázané varianty použití loga, tedy to, jak se logo nesmí používat, aby nenarušilo celkový grafický styl firmy.

Definice firemních barev a jejich použití (čísla barev, podle nichž se orientuje tiskárna i grafik, povolené barevné kombinace apod.)

Používaná firemní písma (jaké písmo se používá v dopise, v e-mailu, na stránkách apod.)

Interní dokumenty firmy

Faktury, objednávky, dodací listy, smlouvy apod.

Externí dokumenty firmy

Firemní dopis

E-mail

Vizitky

Nabídka služeb, apod.

Prezentační materiály

Letáky, billboard, apod.

Webové stránky (grafický návrh www stránek obvykle nebývá součástí CI manuálu, ale bývají zde nastíněny základní definice důležitých grafických prvků)

Polepy firemních aut, uniformy personálu atd.

Označení provozovny, její barevnost a styl, často včetně interiéru

Proč je důležité mít kvalitní vizitky

Vizitka je základním marketingovým nástrojem a proto by se na nich nemělo šetřit. Vizitka je důležitou součástí prvního dojmu. Pokud bude vizitka vytištěna na nekvalitním papíře, bude pomuchlaná či dokonce špinavá, riskuje podnikatel, že si ho potenciální zákazník velmi rychle zařadí do kategorie nedůvěryhodných osob. Naopak asi nikdo ještě neuzavřel obchod jen proto, že se klientovi líbila jeho vizitka (samozřejmě s výjimkou těch, kteří vizitky sami navrhují, vyrábí apod.). Špatná vizitka je průšvih, ale dobrá je jen malou částí celé komunikace.

Podobné publikace

Nabídka služeb

Vytvoříme Vám webové stránky, které se budou správně zobrazovat na všech zařízeních. Získejte...

Nabídka služeb

Žádejte ke svým stránkám webhosting bez omezení a získejte libovolný počet emailů, domén a...

Nabídka služeb

Úspěšný web je postaven na kvalitním obsahu. Profesionální copywriter naplní Váš web obchodně...

Komentáře

Počet komentářů u této publikace : 0

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Pole označená * jsou povinná.