Logo je základem firemní identity. Bez něj to půjde těžko.
Většina lidí dává na první dojem. Tomu se bohužel nedá vyhnout. Logo je tím prvním, podle čeho potenciální zákazníci firmu nebo produkt hodnotí. Udává nezaměnitelnou tvář a dokáže podpořit dojem, který má služba nebo produkt vzbouzet. Samotné logo dokáže motivovat ke spolupráci nebo naopak zcela odradit, vytváří úsudek zákazníka o společnosti. Logo by proto mělo v zákazníkovi vzbudit pocit, že už značku vlastně dávno zná, že je na správném místě. Dobré logo by mělo působit přesně tak, jak je žádoucí – seriózně i hravě, moderně i tradičně, módně i nadčasově – záleží na filozofii každé společnosti. Uvedené vlastnosti se pochopitelně nemusí vylučovat.
Jak dobře zpracované logo funguje ve prospěch firmy?
Stačí se vžít do role zákazníka, který si vybírá například pračku. Navštíví řadu kamenných i internetových obchodů. A co zjistí? Ty, které mají nepřehledný a navíc zastaralý design, včetně zastaralého, případně neexistujícího loga, pro něj mezi konkurencí působí méněcenně. A to i přesto, že mohou na trhu existovat déle, mohou i předčit kvalitou zboží a službami. Je to ale první dojem, který zákazníka odradí. Kupující si běžně vybírá moderně a důvěryhodně působící obchod. Jaká je například důvěra v obchodníka, jehož internetové stránky vypadají jak před 20 lety a jsou bez loga? Většinou se jedná o firmu, která jeden den je a druhý není. Pokud se obchodník chce od takových odlišit, měl by mít logo. To pozvedne celý jeho firemní styl a otevře nové možnosti.
Corporate identity CI
Grafický manuál firmy by měl vycházet z firemního loga a firemních barev. Obvykle se CI manuál zpracovává zároveň s návrhem loga. Manuál obsahuje definici všech používaných firemních materiálů. Jeho obsah lze rozdělit do několika sekcí:
Obecné
Firemní logo – jeho použití na různých podkladech, v různých barevnostech. Je třeba určit také zakázané varianty použití loga, tedy to, jak se logo nesmí používat, aby nenarušilo celkový grafický styl firmy.
Definice firemních barev a jejich použití (čísla barev, podle nichž se orientuje tiskárna i grafik, povolené barevné kombinace apod.)
Používaná firemní písma (jaké písmo se používá v dopise, v e-mailu, na stránkách apod.)
Interní dokumenty firmy
Faktury, objednávky, dodací listy, smlouvy apod.
Externí dokumenty firmy
Firemní dopis, e-mail, vizitky, aabídka služeb, apod.
Prezentační materiály
Letáky, Billboardy, Roll Up bannery a ostatní reklamní předměty na Vaše přání.
Webové stránky (grafický návrh www stránek obvykle nebývá součástí CI manuálu, ale bývají zde nastíněny základní definice důležitých grafických prvků)
Polepy firemních aut, uniformy personálu atd.
Označení provozovny, její barevnost a styl, často včetně interiéru
Proč je důležité mít kvalitní vizitky
Vizitka je základním marketingovým nástrojem a proto by se na nich nemělo šetřit. Vizitka je důležitou součástí prvního dojmu. Pokud bude vizitka vytištěna na nekvalitním papíře, bude pomuchlaná či dokonce špinavá, riskuje podnikatel, že si ho potenciální zákazník velmi rychle zařadí do kategorie nedůvěryhodných osob. Naopak asi nikdo ještě neuzavřel obchod jen proto, že se klientovi líbila jeho vizitka (samozřejmě s výjimkou těch, kteří vizitky sami navrhují, vyrábí apod.). Špatná vizitka je průšvih, ale dobrá je jen malou částí celé komunikace.
Vytvoříme Vám webové stránky, které se budou správně zobrazovat na všech zařízeních. Získejte kvalitní a reprezentativní web již během 14 dnů
Vytvoříme Vám úžasnou grafiku šitou na míru. Navrhneme kompletní firemní identitu. Logo, vizitky firemní tiskoviny, které Vás budou důstojně
Vyzkoušejte ke svým stránkám náš webhosting bez omezení a získejte libovolný počet emailů, domén a databází. Prostor pro Váš web nijak neomezujeme.
Úspěšný web je postaven na kvalitním obsahu. Profesionální copywriter naplní Váš web obchodně úspěšnými texty, které osloví uživatele i vyhledavače.