Grafický design využívá vizuální kompozice k řešení problémů a sdělování nápadů prostřednictvím typografie, obrazů, barev a formy. Neexistuje jediný způsob, jak to udělat, a proto existuje několik typů grafického designu, z nichž každý má svou vlastní oblast specializace.
Ačkoli se často překrývají, každý typ grafického designu vyžaduje specifickou sadu dovedností a designových technik. Mnoho návrhářů se specializuje na jeden typ, jiné se zaměřují na soubor příbuzných, podobných typů. Ale protože se průmysl neustále mění, musí být designéři přizpůsobiví a celoživotně se vzdělávající, aby mohli během své kariéry měnit nebo přidávat specializace.
Ať už jste začínající designér nebo hledáte designérské služby pro svou firmu, pochopení osmi typů grafického designu vám pomůže najít ty správné dovednosti pro vaši práci.
1. Grafický design vizuální identity
Značka je vztah mezi firmou nebo organizací a jejím publikem. Značka, identita je, jak organizace prezentuje svou osobnost, tón a podstatu, stejně jako vzpomínky, emoce a zážitky. Grafický design vizuální identity je přesně to. Vizuální prvky identity značky, které působí jako tvář značky a sdělují tyto nehmotné kvality prostřednictvím obrázků, tvarů a barev.
Návrháři, kteří se specializují na grafický design vizuální identity, spolupracují se zúčastněnými stranami na vytváření aktiv, jako jsou loga , typografie , barevné palety a knihovny obrázků, které reprezentují osobnost značky. Kromě standardních vizitek a firemních tiskovin návrháři často vyvíjejí sadu pokynů pro vizuální značky ( stylové průvodce ), které popisují osvědčené postupy a poskytují příklady vizuálního brandingu používaného v různých médiích. Tyto pokyny pomáhají zajistit konzistenci značky během budoucích aplikací.
Návrh vizuální identity je jedním z nejběžnějších typů designu. Grafici vizuální identity musí mít obecné znalosti o všech typech grafického designu, aby vytvořili designové prvky, které jsou vhodné pro všechna vizuální média. Potřebují také vynikající komunikační, koncepční a kreativní dovednosti a vášeň pro výzkum průmyslových odvětví, organizací, trendů a konkurentů.
2. Marketingový a reklamní grafický design
Když většina lidí myslí na grafický design, myslí na návrhy vytvořené pro marketing a reklamu.
Společnosti závisí na úspěšném marketingovém úsilí, aby pronikly do rozhodovacího procesu své cílové skupiny. Skvělý marketing zapojuje lidi na základě přání, potřeb, povědomí a spokojenosti, kterou mají o produktu, službě nebo značce. Vzhledem k tomu, že lidé budou vždy považovat vizuální obsah za poutavější, grafický design pomáhá organizacím efektivněji propagovat a komunikovat.
Marketingoví designéři spolupracují s vlastníky společností, řediteli, manažery nebo marketingovými profesionály na vytváření aktiv pro marketingové strategie. Mohou pracovat sami nebo jako součást in-house nebo kreativního týmu. Designéři se mohou specializovat na konkrétní typ médií (například obaly na auta nebo reklamy v časopisech) nebo vytvořit široký sortiment materiálů pro tisk, digitální tisk a další. I když je tento typ designu tradičně zaměřen na tisk, rozrostl se o více digitálních aktiv, zejména pro použití v obsahovém marketingu a digitální reklamě.
Marketingoví designéři potřebují vynikající dovednosti v komunikaci a řešení problémů. Kromě toho, že ovládají několik aplikací pro grafický design, rozvržení a prezentace, musí znát také produkci pro tisk a online prostředí. Vstupní pozice v této oblasti jsou pro nové designéry skvělým způsobem, jak se naučit procesy a získat cenné dovednosti a zkušenosti.
3. Grafický návrh uživatelského rozhraní
Uživatelské rozhraní (UI) je způsob, jakým uživatel komunikuje se zařízením nebo aplikací. Návrh uživatelského rozhraní je proces navrhování rozhraní, aby bylo snadné je používat a poskytovalo uživatelsky přívětivé prostředí.
Uživatelské rozhraní zahrnuje všechny věci, se kterými uživatel interaguje – obrazovku, klávesnici a myš – ale v kontextu grafického designu se návrh uživatelského rozhraní zaměřuje na vizuální zážitek uživatele a návrh grafických prvků na obrazovce, jako jsou tlačítka, nabídky, mikro -interakce a další. Úkolem designéra uživatelského rozhraní je vyvážit estetickou přitažlivost s technickou funkčností.
Návrháři uživatelského rozhraní se specializují na desktopové aplikace, mobilní aplikace, webové aplikace a hry. Úzce spolupracují s designéry UX (uživatelská zkušenost) (kteří určují, jak aplikace funguje) a vývojáři uživatelského rozhraní (kteří píší kód, aby fungovala).
Návrháři uživatelského rozhraní musí být týmoví hráči, kteří se opírají jak o seriózní dovednosti v oblasti grafického designu, tak o vynikající porozumění principům UI/UX, responzivnímu designu a vývoji webu. Kromě grafických aplikací potřebují znalost programovacích jazyků jako HTML, CSS a jаvascript.
4. Grafický design publikace
Grafičtí designéři, kteří se specializují na publikace, spolupracují s editory a vydavateli, aby vytvořili rozvržení s pečlivě vybranou typografií a doprovodnými uměleckými díly, které zahrnují fotografie, grafiku a ilustrace. Návrháři publikací mohou pracovat na volné noze, jako členové kreativních agentur nebo interně jako součást vydavatelské společnosti.
Návrháři publikací musí mít vynikající komunikační, grafické a organizační schopnosti. Kromě odborných znalostí v oblasti grafického designu musí rozumět správě barev, tisku a digitálnímu publikování.
Vytvoříme Vám webové stránky, které se budou správně zobrazovat na všech zařízeních. Získejte kvalitní a reprezentativní web již během 14 dnů
Vytvoříme Vám úžasnou grafiku šitou na míru. Navrhneme kompletní firemní identitu. Logo, vizitky firemní tiskoviny, které Vás budou důstojně
Vyzkoušejte ke svým stránkám náš webhosting bez omezení a získejte libovolný počet emailů, domén a databází. Prostor pro Váš web nijak neomezujeme.
Úspěšný web je postaven na kvalitním obsahu. Profesionální copywriter naplní Váš web obchodně úspěšnými texty, které osloví uživatele i vyhledavače.