5. Grafický design obalu
Většina produktů vyžaduje nějakou formu obalu, který je chrání a připravuje pro skladování, distribuci a prodej. Ale obalový design může také komunikovat přímo se spotřebiteli, což z něj dělá mimořádně cenný marketingový nástroj. Každá krabice, láhev a taška, každá plechovka, nádoba nebo kanystr je příležitostí vyprávět příběh značky.
Návrháři obalů vytvářejí koncepty, vyvíjejí makety a vytvářejí soubory připravené k tisku pro produkt. To vyžaduje odborné znalosti tiskových procesů a dobré porozumění průmyslovému designu a výrobě. Vzhledem k tomu, že obalový design se dotýká mnoha oborů, není neobvyklé, že se designéři přistihnou při vytváření dalších aktiv pro produkt, jako jsou fotografie, ilustrace a vizuální identita.
Návrháři obalů mohou být profesionálové nebo se specializují na konkrétní typ balení (jako jsou etikety nebo plechovky od nápojů) nebo na konkrétní odvětví (jako potraviny nebo dětské hračky). Jejich práce vyžaduje kromě silných pracovních znalostí z oblasti tisku a průmyslového designu špičkové koncepční dovednosti a schopnosti řešit problémy. Musí být flexibilní, aby splnili požadavky klientů, obchodníků a výrobců, a být si vědomi aktuálních trendů.
6. Návrh pohyblivé grafiky
Jednoduše řečeno, pohyblivá grafika je grafika, která je v pohybu. To může zahrnovat animaci, zvuk, typografii, snímky, video a další efekty, které se používají v online médiích, televizi a filmu. Popularita média v posledních letech raketově vzrostla, protože se technologie zlepšila a video obsah se stal králem. „Designér pohyblivé grafiky“ je pro designéry poněkud nová specialita. Technologický pokrok, který je formálně vyhrazen pro televizi a film, zkrátil výrobní dobu a náklady, díky čemuž je umělecká forma dostupnější a dostupnější. Pohyblivá grafika je nyní jedním z nejnovějších typů designu a lze ji nalézt na všech digitálních platformách, což vytvořilo nejrůznější nové oblasti a příležitosti.
Návrháři pohyblivé grafiky začínají vývojem scénářů a poté své koncepty oživí animací, videem a tradičním uměním. V závislosti na odvětví mohou být jasnou výhodou silné pracovní znalosti marketingu, kódování a 3D modelování.
7. Environmentální grafický design
Environmentální grafický design vizuálně spojuje lidi s místy, aby zlepšil jejich celkový zážitek tím, že se prostory stanou zapamatovatelnějšími, zajímavějšími, informativnějšími a snadnějšími v navigaci. Environmentální design je široký typ designu, zde jsou některé příklady:
Fototapety. Muzejní výstavy. Kancelářský branding. Navigace. MHD. Interiéry maloobchodních prodejen. Sportovní stadiony Prostory pro akce a konference a pod.
Wayfinding je specifický typ environmentálního grafického designu, který se skládá ze strategického značení, orientačních bodů a vizuálních vodítek, které lidem pomáhají identifikovat, kde jsou a kam potřebují jít, aby se tam mohli dostat bez zmatku.
Environmentální grafický design je multidisciplinární praxe, která spojuje grafický, architektonický, interiérový, krajinářský a průmyslový design. Návrháři spolupracují s lidmi v libovolném počtu těchto oblastí na plánování a realizaci jejich návrhů. Kvůli tomu mají designéři obvykle vzdělání a zkušenosti jak v grafickém designu, tak v architektuře. Musí být obeznámeni s koncepty průmyslového designu a musí být schopni číst a načrtnout architektonické plány.
8. Umění a ilustrace pro grafický design
Grafika a ilustrace jsou často považovány za stejné jako grafický design, ale každá je velmi odlišná. Designéři vytvářejí kompozice pro komunikaci a řešení problémů, grafici a ilustrátoři vytvářejí originální umělecká díla. Jejich umění má řadu podob, od výtvarného umění přes dekorace až po výpravné ilustrace.
I když grafika a ilustrace nejsou technicky typy grafického designu, v kontextu grafického designu se toho vytváří tolik pro komerční využití, že nelze mluvit o jednom bez druhého.
Grafici používají k vytváření svých děl jakoukoli kombinaci médií a technik, když spolupracují se spisovateli, editory, manažery, marketéry a uměleckými řediteli napříč všemi typy grafického designu. Často budou mít základy ve výtvarném umění, animaci nebo architektuře. Překrývající se dovednosti a aplikace umožňují najít grafické designéry, kteří zároveň pracují jako grafici a ilustrátoři (a naopak).
Vytvoříme Vám webové stránky, které se budou správně zobrazovat na všech zařízeních. Získejte kvalitní a reprezentativní web již během 14 dnů
Vytvoříme Vám úžasnou grafiku šitou na míru. Navrhneme kompletní firemní identitu. Logo, vizitky firemní tiskoviny, které Vás budou důstojně
Vyzkoušejte ke svým stránkám náš webhosting bez omezení a získejte libovolný počet emailů, domén a databází. Prostor pro Váš web nijak neomezujeme.
Úspěšný web je postaven na kvalitním obsahu. Profesionální copywriter naplní Váš web obchodně úspěšnými texty, které osloví uživatele i vyhledavače.